مسابقه طراحی بسته بندی (ایران استار)
معرفی مسابقه ایران استار
انستیتو بسته بندی ایران (IRIP) به دنبال ارتقاء سطح کیفیت بسته بندی محصولات ایرانی، ایجاد و تقویت هویت نام تجاری محصولات بسته بندی شده در بازارهای جهانی، ترغیب در ایجاد طرح و کاربردهای اصلی با هدف افزایش توان رقابت صاحبان برند و تولید کنندگان در بازارهای داخلی و خارجی و فراهم ساختن موقعیت بهتر و والاتر در بازارهای صادراتی برای محصولات بسته بندی شده ایرانی با طرح های اصلی و تغییر موقعیت از منفعل به موقعیت انحصاری در بازارهای جهانی در نظر دارد مسابقه طراحی بسته بندی ( ایران استار ) درحوزه های های بازار، ایده، خلاقیت ( Save Food & Safe Food ) برای فعالان صنعت و تولیدی – حرفه ای – دانشجویی و دانش آموزی با داوری هیات مدیره و متخصصین سازمان جهانی بسته بندی ( WPO ) و مشارکت متخصصین و داوران مطرح کشوری برگزار خواهد نمود. این مسابقه به صاحبان برند و تولیدکنندگان کمک خواهد نمود تا به واسطه کاربردهای صحیح و اصلی بسته بندی محصولات ارزش افزوده ایجاد نموده و مزیت رقابتی و همچنین توجه خیل عظیم مشتریان داخلی و خارجی را بدست آورند. همچنین بستر مناسبی برای دانش آموزان و دانشجویان در راستای آشنایی بیشتر و شناسایی پتانسیل های موجود در این صنعت می باشد و باعث ایجاد انگیزه برای حضور فعال تر ایشان است.
از آنجاییکه این مسابقه تنها مسابقه مورد تایید سازمان جهانی بسته بندی ( World Packaging Organization ) و همچنین اتحادیه بسته بندی آسیا ( Asian Packaging Federation ) می باشد، لذا منتخبین هر حوزه از طریق انستیتو بسته بندی ایران ( Iranian Institute of Packaging ) به مسابقات جهانی طراحی بسته بندی ( WorldStar و AsiaStar ) معرفی می گردند، که شرکت در مسابقات مذکور به منزله شرکت در مسابقه اسکار طراحی بسته بندی منطقه ای و جهانی بوده، که تنها راه آن برنده شدن در مسابقه ایران استار می باشد.
اهداف کلی برگزاری
- ارائه فرصت به طراحان و متخصصین در راستای حضور در سطوح بین المللی و نمایش توانمندی ها
- شناسایی استعدادهای موجود در کشور و ایجاد فضایی رقابتی
- ارتقاء دانش در صنعت بسته بندی با پیشتازی در عرصه علم و فناوری
- ارتقاء سطح کیفیت بسته بندی محصولات ایرانی
- ایجاد و تقویت هویت نام تجاری محصولات بسته بندی شده در بازارهای جهانی
برخی از مزایای حضور طراح در مسابقه
- امکان آشنایی با شرکت های نیازمند به خدمات طراحی در راستای بدست آوردن بازار های جدید یا توسعه مشتریان برای طراحان شرکت کننده در مسابقه
- ارزیابی طراح در سطح ملی
- در صورت موفقیت طراح در کسب رتبه، مطرح شدن طرح در مسابقات جهانی
- تمهیدات لازم برای دریافت دعوتنامه از علاقه مندان به حضور در مسابقات طراحی جهانی
برخی از مزایای حضور شرکت بعنوان اسپانسر (بسته سفارشی مسابقه)
- امکان داشتن طرح های مختلف از طراحان مختلف
- مطرح شدن درکلیه تبلیغات مسابقه
- در صورت موفقیت طراح در کسب رتبه مطرح شدن طرح در مسابقات جهانی
- تمهیدات لازم برای دریافت دعوتنامه از علاقه مندان به حضور در مسابقات طراحی جهانی